There is no rest for the wicked

×

Da blog!

- Så länge man har roligt är ingen tid bortkastad -

9 Snabba

- mars 6, 2010 - by , in Gott och Blandat, with 4 comments -

Du har kommit igång med din träning och allt flyter på men så händer det som inte får hända. Du blir sjuk eller drar på dig en skada så att...

Du har kommit igång med din träning och allt flyter på men så händer det som inte får hända. Du blir sjuk eller drar på dig en skada så att du helt enkelt inte kan eller får träna under en period. Att sen komma igång igen kan vara motigare än man tror, så här får du några snabba tips för att hitta tillbaka!

Det är ganska lätt att få allt roligt avklarat och allt trist som vi gör på rutin det brukar oftast relativt smärtfritt gå av bara farten.
När träningen väl har kommit igång så faller den oftast inom kategorin roligt eller rutin, men om vi drabbas av ett oplanerat uppehåll kan det vara jättetrögt att komma tillbaka och det blir lätt uppskjutet en dag till, och en dag till. Efter några veckor vad gör ytterligare en dag?

Träningsglädje

9 Snabba

  • Planera in din träning i kalendern och bestäm dig för att planerade saker SKA genomföras.
  • Vänta inte på att det spontant ska kännas som att du vill tillbaka till träningen. Den spontana träningslusten kommer tillbaka med träningsglädjen.
  • Nya träningskläder gör alltid träningen mycket roligare!
  • Läs en tidning som motiverar dig att ta tag i träningen och fortsätta.
  • Hitta en kompis att träna något pass med.
  • Sätt upp ett träningsmål, anmäl dig till en tävling, prova ett nytt pass eller utmana dig själv på nåt annat sätt.
  • Tränar du med musik, skapa en ny låtlista eller låt en kompis skapa en åt dig.
  • Hitta en ny sträcka att gå eller springa eller vänd på varvet och det kommer kännas som nytt.
  • När inget annat funkar, ställ dig naken framför en helkroppsspegel och HOPPA!

Var beredd på att det tar några veckor innan du är tillbaka i dina gamla rutiner och i början kan det kännas väldigt tungt. kondition är sannerligen en färskvara men plötsligt kommer du upptäcka att det känns lätt och roligt igen och du är tillbaka i dina rutiner.

  • http://www.spinell.se Mattias

    Med hitta en träningskompis skulle jag vilja tillägga ”på gymmet – bli inte bunden av en av dina vanliga kompisar”

    • http://www.partypinglan.se Tess

      Mattias, jag håller helt med. Det bästa är att hitta en ny kompis, gärna på gymmet, att träna med och inspireras av.

  • http://www.abuster.se David

    Du glömde tillägga att läsa din blogg.
    Den är också en bra och informativ blogg med många tips och råd.

    • http://www.partypinglan.se Tess

      David, Tackar och bockar allra ödmjukast :-)