There is no rest for the wicked

×

Da blog!

- Så länge man har roligt är ingen tid bortkastad -

Badminton

- januari 13, 2010 - by , in Träning, with no comments -

Japp, jag spelar badminton också. Så regelbundet som möjligt, tillsammans med Alex. Det är träning för själen. Alex har varit min träningskompis sen i våras. Vi började sakta med sporadiska...

Japp, jag spelar badminton också. Så regelbundet som möjligt, tillsammans med Alex. Det är träning för själen.

Alex har varit min träningskompis sen i våras. Vi började sakta med sporadiska promenader som blev regelbundna och rätt många under sommar semestern. Att promenera med Alex har alltid varit jättetrevligt. När man knatar runt i skogen kan man filosofera om livet och lära känna varandra. Fast jag tror att Alex vet mer om mig än jag om honom. Han är en privat person och jag får intrycket av att han släpper inte in vem som helst i sina tankar och funderingar.

Nåja, jag har ju inga problem med att babbla på, högt och brett om allt jag tycker och tror på :-)

När vädret slog om sent i höstas lade vi ner promenaderna. Alex föreslog att vi skulle börja med badminton istället och så fick det bli.

Tess i rackethallen

Badminton är egentligen inte en favvosport, kanske för att jag är bollrädd och har dålig koll på hur jag gör för att få bollen att hamna där jag vill att den ska hamna. När bollen kommer smackar jag till den på vinst och förlust och just förlust är något som känns bekant. Jag förlorar jämt.
Men det är kul att spela mot Alex, han är faktiskt rätt duktig och jag hoppas att jag ska kunna slå honom förr eller senare.

Överlag så är det alltid roligt att träna med Alex. Det är den enda träningen jag har som helt hänger på att någon annan är med. Emellanåt så hoppar vi över träningstillfällen när det inte har funkat för en av oss och det är då det märks vad skönt det är att jag oftast tränar ensam och att jag inte står och faller med att det hänger på någon annan än mig själv.

  • Bodypump, för styrka. 3 pass/vecka
  • Afrodans, för kordination och flås. 2 pass/ vecka
  • Simning, för styrka och flås. 1-2 pass/ vecka
  • Badminton, det är det jag och Alex tränar för tillfället. Typ 1 gång/ vecka
  • CorePuls, 1 pass/ vecka. Definitivt flås.