There is no rest for the wicked

×

Da blog!

- Så länge man har roligt är ingen tid bortkastad -

Lager 157 i Port 73, en riktig besvikelse!

- september 14, 2013 - by , in Gott och Blandat, with no comments -

Lager 157 har öppnat i Port 73 i Haninge. Jag hade ingen aning om vad det var för typ av butik men det visade sig vara kläder. Massor med kläder....

Lager 157 har öppnat i Port 73 i Haninge. Jag hade ingen aning om vad det var för typ av butik men det visade sig vara kläder. Massor med kläder.

Första besöket handlade vi inget. Vi passerade bara genom butiken och kollade vad de hade att erbjuda.

Andra gången ville Fisen shoppa så vi åkte dit efter middagen hon och jag. Port 73 stänger 20:00, vi började med Lager 157 18:45 eller nåt.

Butiken var överlag ganska tom. Det var väl många som var hemma och åt middag. I hela butiken fanns dock personal som plockade upp varor och fyllde på. Jag såg minst 5 som var på golvet och jobbade. När vi kom till kassan förstod vi var alla höll hus.

I kassan stod en ensam tjej. Kön var på minst 20 personer och det gick galet långsamt. Efter en kvart i kön fick jag krupp och skrev på Lager 157´s Facebooksida att jag tyckte att det var rätt dåligt att behöva köa så länge, speciellt när det definitivt inte var rusningstid. Speciellt i en helt nyöppnad butik. Speciellt med massor med personal på golvet.

Då dyker det upp en tjej som öppnar en kassa till. Men inte för oss i kön om ni trodde det. Vid det här laget hade jag köat närmare 20-25 minuter och det var inte bara jag som var irriterad. En kund frågade om inte tjejen i kassan kunde ringa in mer personal, en annan sprang själv iväg och letade personal.

Tjejen som tog betalt, ignorerade det mesta och fortsatte att beta av kunderna i snigelfart.

Tjejen som öppnade den andra kassan, vad gjorde hon då? Jo hon öppnade kassan för att en tredje tjej i personalen som skulle gå hem, ville köpa med sig nåt. Så hon tog betalt av sin kollega, sen stängde hon kassan. Tjejerna sa hejdå till varandra och gick åt olika håll.

Vi var nu runt 30-35 pers i kön och jag hade stått i alla fall i 30 minuter.

Till slut kommer kunden som sprang iväg tillbaka med en av killarna som jag sett ute på golvet. Han öppnar en kassa och helt plötsligt går det lite snabbare. Jag hamnar i kassan med tjejen och jag frågar henne om hon tycker att det är rimligt att vi ska behöva köa så länge när det finns personal som skulle kunna halvera kötiden.

Först säger hon att hon är ny. Sen berättar hon att hon inte har några nummer så hon kan inte ringa in mer personal. Sen lägger hon till att jämfört med de köer de brukar ha är det här inget, så hon tyckte inte det behövdes en kassa till.

Jag sa att jag tyckte att det var asdåligt och att det var högst tveksamt om jag skulle vilja komma tillbaka med den attityden och inställningen.

Fisen fick springa runt i Port 73 för att hinna med ett par butiker till innan de stängde.

Kollade ett par dagar senare in på Lager 157´s Facebooksida för att se om jag hade fått någon kommentar på mitt inlägg. Det hade jag inte. Däremot hade de kommenterat de flesta inlägg både före och efter mig.

Ännu ett tecken på ett icke kundperspektiv från Lager 157. Det vet väl alla som jobbar med service och kunder att klagomål är det man alltid tar tag i först och bemöter så snabbt och trevligt man kan!

Uppenbart inte Lager 157 dock!