There is no rest for the wicked

×

Da blog!

- Så länge man har roligt är ingen tid bortkastad -

Lurad av SL

- juni 11, 2011 - by , in Gott och Blandat, with 3 comments -

Stora R skulle köpa en slbiljett. En fritidsbiljett 120 dagar för 600 kr. Han gick till SL- centret. Där informerades han om att en sådan kostar 1200 kr och istället...

Stora R skulle köpa en slbiljett. En fritidsbiljett 120 dagar för 600 kr.
Han gick till SL- centret.
Där informerades han om att en sådan kostar 1200 kr och istället sålde de en 90-dagars biljett åt honom för 550 kr.

Jag vart smått irriterad. Ringde SL-center och frågade hur det egentligen var. Jag hade rätt. Biljetten skulle kostat 600 kr, men det var inga problem. Det skulle gå att förlänga den. Vi behövde bara gå till ett SL-center och hosta upp en 50-lapp till.

Dagen efter biljettköpet, dag 2, går stora R tillbaka till samma SL-center där de hävdar att det inte går att lösa. Självklart glömmer han att meddela mig så idag, dag 3 får jag veta.
Jag ringer till SL igen som nu meddelar att det är försent att åtgärda och att de inget kan göra innan de slänger luren i örat på mig.

Jag ville reklamera hela händelsen eftersom jag tycker att det är oerhört fult att de så uppenbart vill lura barn som konsumenter, eftersom jag försökt åtgärda felet flera gånger men inte fått fullständig info (det var tex. Ingen som sa att reklamationen behövde ske inom två dagar), men svaret från mannen på SL:s kundtjänst var att inget gick att göra innan han klickade bort mig.

Inte nog med att SL tar ordentligt betalt för en tjänst som i alla fall hos oss fungerar sisådär, de har dessutom inga problem med att lura 17-åringar och behandla resenärerna som skit.

FY, SL säger jag!

– Postat genom BlogPress från min iPad

  • http://happyshamrock.blogspot.com/ Shamrock

    Jag skulle skriva ett argt mail/brev och skicka ett snäpp högre upp i klagomålskedjan. Det brukar hjälpa

  • Annelie

    Idioter. En insändare i blaskan brukar få fart på dom

  • Eva

    Fy skäms SL!!!!!