There is no rest for the wicked

×

Nu när jag känner mig lite ”back on track” igen, med kosten och träningen är det hög tid att fundera lite mer långsiktigt på målsättningar.

Jag har snart klarat av två månader med Fitnessfighten.
Första månaden hade jag som mål att helt enkelt klara hela månaden perfekt när det gällde kost och träning.
Det gjorde jag.
Andra månaden, som jag är mitt uppe i nu har jag som mål att få maten och träningen att fungera ihop med vardagen.
Med kalas, fester och inställda träningar på grund av möten eller sjukdom.
Det känns som att jag är på god väg att lyckas med det med.

Målsättning

Här är mina långsiktiga mål 13/10-11

MÅL:
Att klara av att springa/jogga/lunka mig genom hela elljusspåret med start vid Hanvedens IP.

HUR: Genom att fortsätta träna på löpband och ute, med fokus på att klara av att springa längre sträckor. Tiden är inte viktig det är sträckan som räknas.
NÄR: Senast den sista Juli 2012
VARFÖR: För att jag alltid varit avis på de som springer förbi mig i spåret när jag promenerar runt. Jag vill också klara av att springa hela sträckan.
ÖVRIGT: Spåret är 7 km och väldigt kuperat med 7 ordentliga backar.

MÅL:
Att bli normalviktig

HUR: Genom att fortsätta följa Fitnessfightens FUSTRA´s program och anmäla mig till 6- eller 12-månaders programmet framöver. Genom att äta bra och träna och verkligen försöka att inte hänga upp mig så mycket på vågen. Låta det ta den tid det tar.
NÄR: Anmälan till 6- eller 12-månadersprogrammet när jag har råd. Tills dess kör jag på med det materialet jag redan har.
VARFÖR: För att jag vill orka ännu mer och känna mig glad och stolt över mig själv. Jag vill kunna köpa kläder jag gillar och välja bland normalstorlekar. För att min dröm alltid har varit att bli smal eller normalviktig.
ÖVRIGT: För att komma ner i ett normalvikts BMI behöver jag gå ner 15 kg till.

MÅL:
Att vilja träna varje dag

HUR: Genom att träna allsidigt och hålla mig till att träna det jag tycker är roligt. Genom att hitta mål och utmaningar med min träning. Genom att se resultaten av min träning och känna att jag blir starkare, bättre och klarar mer.
NÄR: Alltid. Som en ständig process ska det alltid finnas i bakhuvudet.
VARFÖR: För att om jag vill träna varje dag, så kommer jag bara låta bli att träna när jag verkligen inte kan, är sjuk eller behöver prioritera annat. Om jag vill träna varje dag så betyder det att det är nåt jag gillar att göra. Om jag vill träna varje dag så kommer jag förhoppningsvis aldrig återfalla till soffpotatisstadiet.

MÅL:
Att börja jobba

HUR: Söka jobb som är intressanta, prata med mina kontakter.
NÄR: Nu.
VARFÖR: För att få en stabilare ekonomi och kunna göra mer saker tillsammans med hela familjen. För att jag börjar känna att det skulle vara roligt att komma ut och träffa lite folk. För att jag verkligen skulle vilja ha råd att spara ihop till en resa utomlands med hela familjen.

 
Mål

Mina tidigare mål