There is no rest for the wicked

×

Da blog!

- Så länge man har roligt är ingen tid bortkastad -

Tisdag 26/5

- maj 26, 2009 - by , in Gott och Blandat, Vikt-igt, with no comments -

SORRY! Det är dåligt med uppdateringar nu. Men så fungerar jag, att ibland så sitter jag vid datorn mer eller mindre dygnet runt och ibland så vill jag bara kräkas...

SORRY! Det är dåligt med uppdateringar nu. Men så fungerar jag, att ibland så sitter jag vid datorn mer eller mindre dygnet runt och ibland så vill jag bara kräkas på den.

Tisdag idag igen och nytt tisdagsmöte. Dessutom dagen då jag ville nå 33%,  vilket jag inte gjorde.
Med ett litet plus på vågen idag hamnar jag på 29% totalt och det får jag anse mig nöjd med. Jag har ju trots allt nått nästan ända fram och det är inte illa det heller.

Vilken skillnad har jag märkt?

  • Jo jag kommer i mindre storlekar på kläder, vilket alltid är lika roligt.
  • Sedan jag började cykla har jag definitivt blivit starkare och fått bättre flås.
  • Sedan jag började cykla en gång i veckan så har jag dessutom ökat upp det till ett par- tre gånger i veckan.
  • Jag har dessutom cyklat lite längre sträckor och orkar cykla i alla backarna.
  • M berättade att det märks på mig att jag förändrats, både inställningen till att röra på mig och att jag faktiskt blivit bättre på det.
  • Jag sprang häromdagen till Pendeltåget och jag orkade fast det var ganska långt och jag dog inte.

Tyvärr så känns det som om vikten inte rör sig så mycket. På sätt och vis var det förväntat för jag stannade i trakterna här ganska länge på väg upp och då vet jag att kroppen gärna stannar till på väg ner med. Men det är jobbigt, oinspirerande, tröstlöst och tungt. Jag försöker hålla modet uppe, försöker hålla fokus längre fram och ändå så är det så lätt att känna att varenda vecka med ett plus är en vecka till innan jag kan nå mitt mål.

Dåliga vanor

Wii Active

Wii Active

Jag skäms nästan över att berätta att med tröstlösheten så blir mina matvanor allt värre. På så sätt bestraffar jag mig för att det inte funkar som jag vill.

Så det blir ingen frukost, ingen lunch, lite mellis om jag börjar känna mig trött eller skakig och sen middag och skorpor eller riskakor och the på kvällen.

Jag hade en period när jag verkligen försökte sätta vanan med både frukost och lunch men det har uppenbarligen inte gått så bra och värre blir det ju mer jag känner att jag står och stampar på samma ställe.

Jag vet ju att alla sunda människor äter frukost och lunch, att alla studier visar att det är det man ska göra om man vill gå ner i vikt men ändå…

Idag har jag grundat med 4 koppar kaffe. Cyklat 13 km och kom hem skakig. NÄHÄ???
Nu gjorde jag en smoothie åt mig för sen har jag planer på att testa mitt nya spel Wii Active men jag känner att jag pallar inte det om jag inte äter något.

Dagens smoothie:
2.5 dl lätt naturell yoghurt 1.25 p
2.5 dl lättmjölk 1.25 p
1 påse Smoothiefrukt (150g från Coop) 0 p
Funlight saftkoncentrat (som sötning) 0 p
En skvätt lime0 p

Totalt 2,5 p

Häll i yoghurten och mjölken i en mixer. Häll i frukten (fryst). Kör mixern tills det är färdigt. Smaka av med funlight saftkoncentrat och lime.

Coops smoothiefrukt Jordgubb, banan, blåbär innehåller 60% jordgubbar, 35% banan & 5 % blåbär. Det är så lite banan att jag ränar det som 0 p.

Wii Active

Wii Active

Ja, igår var jag iväg och köpte nya Wii Active och det ska bli spännande att testa. Till skillnad från Wii Fit så är det hela program att köra istället för enstaka övningar. Det första jag ska prova är deras 30 dagars utmaning med en 25 minuters träning varje dag i 30 dagar. Här kan du läsa mer om spelet (på engelska).

Dax för ett nytt mål.

Nästa mål blir Stjärnmål, 35% till vecka 29, 14/7
Vet inte om det är helt realistiskt men jag ska ge det ett ordentligt försök.